Πέμπτη 23 Αυγούστου 2007

Πρόσβαση...

Η μετάβαση στο νησί (κλικ στον χάρτη στο κέντρο της σελίδας) γίνεται κυρίως μέσω της γραμμής του Στρίντζη απ' την Πάτρα, η οποία πιάνει πρώτα Κεφαλλονιά (Σάμη) και καταλήγει στην Ιθάκη στον Πίσω Αετό.
(σημ. : ο συγκεκριμένος σύνδεσμος παρατέθηκε λόγω της πολύ καλής δουλειάς που έχει γίνει
και δεν έχει ως σκοπό του την διαφήμιση). Μόνον το βραδινό δρομολόγιο μπαίνει πλέον στο Βαθύ, κάτι που έχει τα καλά του και τα κακά του διότι ναι μεν μειώθηκε η κίνηση και η ρύπανση του κεντρικού λιμανιού αλλά έχασε ο επισκέπτης την ευκαιρία να βιώσει μια εμπειρία που είχαμε βιώσει όλοι μας παλαιότερα, την είσοδο στο ν πανέμορφο κόλπο που είναι χτισμένο το Βαθύ ενώ -το χειρότερο- πλέον ρυπαίνεται ο πανέμορφος κόλπος του Πίσω Αετού με τον εκπληκτικής ομορφιάς βυθό του.

Θυμάμαι παλιότερα, μικρός, όταν δεν θυμόμασταν δηλαδή τόσο καθαρά κάθε πτυχή του νησιού, βάζαμε στοιχήματα με τα ξαδέρφια μου γύρω από το σε ποιά στροφή ήταν η είσοδος. Ήταν τόσο μεγάλος ο κύκλος που έκανε το καράβι με συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης, που όλοι οι αδαείς αλλά και τα πιτσιρίκια πάντα μπερδεύονταν, κάτι που βέβαια μεγάλωνε την ικανοποίηση όλων όταν μετά από αρκετή αναμονή/προσμονή, αποκαλύπτονταν μπροστά σου τα πρώτα σπίτια, το Λαζαρέτο και όλος ο οικισμός. Πραγματικά δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν εφικτό το βραδινό να παρέμενε στον Πίσω Αετό ενώ το απογευματινό θα ήταν στο Βαθύ, το σίγουρο είναι πως θα το προτιμούσα.

4 ώρες περίπου πλέον η διαδρομή. Πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που κάναμε 6 και 7 ώρες..........πόσο βαριόμασταν! Ατελείωτο το ταξίδι με μόνη όαση τους ηλεκτρονικούς θεούς των invaders στους οποίους όλοι μας είχαμε κάνει αμέτρητες θυσίες υπό μορφή κερμάτων.....

Το σίγουρο είναι ότι το ταξίδι δεν είναι εύκολο και αποκλείει τη δυνατότητα να πας για ένα Σαββατοκύριακο μια και το τελευταίο -το νυχτερινό δηλαδή- δρομολόγιο από Πάτρα, είναι στις 8μιση. Αν βάλουμε μέσα και τις καθυστερήσεις, είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να φτάνει κανείς στο Βαθύ μετά τις 1 το πρωί του Σαββάτου (κι αυτό όχι πάντα, ανάλογα με την εποχή). Αν υπολογίσουμε δε κι ότι από Ιθάκη για Πάτρα, την Κυριακή το καράβι φεύγει στις 4 το απόγευμα (κι αυτό χωρίς να λάβουμε πάλι υπ' όψιν μας τις καθυστερήσεις του Στρίντζη τις οποίες έχω βιώσει προσωπικά μένοντας για αρκετή ώρα στο λιοπύρι της κατηφοριάς του Πίσω Αετού με μωρό παιδί στο αυτοκίνητο που έκλαιγε συνεχώς διότι δεν άντεχε άλλο την ακινησία και γέρους ανθρώπους με πρόβλημα νεφρών), τότε..........καλή ψυχή! Κάτω από μια βδομαδούλα δεν έχει κατά την άποψη μου νόημα να επισκέπτεται κανείς το νησί εκτός κι αν πρόκειται για δουλειά.

Δυστυχώς, χρόνια τώρα η Ιθάκη αποτελεί σχεδόν άγονη γραμμή και αυτό δεν αποδεικνύεται μόνον από την προσβαση σε αυτήν αλλά και σε πολλούς άλλους παράγοντες όπως η υγεία, τα κονδύλια που πάνε στους γείτονες, κλπ κλπ στα οποία θα αναφερθώ εκτενέστερα κάποια άλλη στιγμή. Εδώ, μιλάμε για την ακτοπλοϊκή σύνδεση και το γεγονός ότι παρ' όλο που όλα τα δρομολόγια είναι κομμένα και ραμμένα στα μέτρα των γειτόνων μας και του μεγαλύτερου αριθμητικά τουρισμού τους, οι υπεύθυνοι της γραμμής προφανώς θεωρούν πως κάνουν και χάρη στους Θιακούς που διατηρούν μια μη αρκετά προσοδοφόρα γραμμή (αυτό μου είχε αναφερθεί από πρόσωπο του στενού περιβάλλοντος του πλοιοκτήτη πριν λίγα χρόνια, διανθισμένο επεξηγηση πως εξυπηρετούν όποτε μπορούν, πηγαίνουν αρρώστους στην Κεφαλλονιά, κλπ κλπ). Τί να κάνουμε κύριοι Έλληναι εφοπλισταί-ακτοπλόοι? Σ' αυτή τη ζωή δεν μπορεί μόνο ν' αρπάς, πρέπει να δίνεις και κάτι πίσω στην τοπική κοινωνία. Κάντε μια αίτηση στο Δήμαρχο να στήσει ανδριάντα στην κεντρική πλατεία για την ευεργεσία που κάνετε και δίνετε μερικές θέσεις στους Θιακούς (με το αζημίωτο φυσικά, ένα κατοστάρικο πλήρωσα για το αμάξι πήγαινε-έλα στην Πάτρα τις προάλλες και άλλο ένα 30άρι το άτομο επίσης για μετάβαση και επιστροφή).

Υπάρχουν και άλλοι τρόποι μετάβασης, όπως μέσω Αστακού. Απ' όσο ξέρω όμως, μιλάμε για κατώτερου επιπέδου πλοία απ' το Κεφαλονιά, ενώ αν λάβουμε υπ' όψιν μας ότι στην ουσία δεν κερδίζεις από άποψη χρόνου, δεν νομίζω ότι υπερέχει σαν επιλογή αυτής της Πάτρας.

Δυστυχώς, δεν δούλεψε τελικά η γραμμή με τα υδροπλάνα που έλεγαν. Κρίμα πραγματικά διότι για κάποιον που ταξιδεύει χωρίς αυτοκίνητο, θα ήταν η καλύτερη λύση και θα έδινε τη δυνατότητα για υψηλότερο αριθμό επισκεπτών στο νησί τα Σαββατοκύριακα. Έχομεν μόνον ένα ελικοδρόμιον το οποίο φτιάχτηκε πριν μερικά χρόνια και είναι για ελικόφτερα, που ελικοφτερίζουν και πετούν στο χωριό της Ανωγής όπου και βρίσκεται.

Σε επόμενο ποστ θα αναφερθώ στη σύνδεση με Κεφαλλονιά και Λευκάδα.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: